Herken jij dit ook? Iedere ochtend weer hetzelfde gesprek in je hoofd. De wekker staat op 6 uur. Reden? Sinds een tijd sport ik iedere ochtend voor mijn ontbijt. Mensen verklaren mij voor gek, maar daar trek ik mij niets meer van aan. Vroeger…… ja, vroeger bracht mij dat van mijn stuk. Ging ik twijfelen. Gevolg… ik stopte ermee.

Hoe gaat dat nu? Verloopt het allemaal soepeltjes? Echt niet. Iedere ochtend is er nog steeds datzelfde gesprek in mijn hoofd. Hoe dat dan gaat?

6 uur

Het is 6 uur en ik word wakker van mijn wekker. Nu al? Ik denk al gelijk: Ik blijf nog heel even liggen. (Vraag, hoe lang is heel even). 15 minuten.

6.15 uur. Ja, nu moet ik er echt uit (maar draai mij nog heel even om).

6.20 uur. Nu ga ik eruit.

 

Spierpijn

Je moet weten dat ik gisteren een zeer intensieve Crossfit work-out heb gehad. Gevolg. Flinke spierpijn in mijn armen en schouders. Het gesprek in mijn hoofd gaat verder.

Ik ga vandaag niet mijn push up’s doen. Is niet goed voor mijn spierpijn. Nee, die doe ik maar niet. (Ja, maar je hebt het nog niet eens geprobeerd, doe er 3, lukt het niet dan hou je het daarbij). Oké, oké. Dat ga ik doen.

Ik kleed mij om, trek mijn sportschoenen aan en loop….. naar ons kleinste kamertje. Ik heb nl. niet veel ruimte nodig.

 

Mijn work-out

Ik heb mijn eigen work-out gemaakt. 4 rondes met 4 onderdelen:

  1. 8 push-up
  2. 15 kettlebell swing
  3. 20 squats
  4. 5 burbees.

Dan te bedenken dat mijn allereerste work-out die ik thuis deed bestond uit 1 x 10 squats. Kun je nagaan in wat voor conditie ik toen was.

 

Waarom

En daar zit ik nu. Met een bezweet lichaam maar zo tevreden mens dat ik het toch maar weer gedaan heb. En ja, ook die 4 x 8 push-ups. De voldoening die het achteraf geeft, wint het weer van het gevoel om het niet te doen. Het gaat mij er niet om wat ik doe, hoe ik het doe maar WAAROM ik het doe. En dat is om mij gezond, vitaal en fit te blijven voelen. Ik er zoveel mogelijk aan doe om mijn botcellen sterker te maken zodat osteoporose minder kans heeft om toe te slaan. Zoals bij mijn moeder het geval was.

Het nieuwe jaar staat weer voor de deur. Veel voornemens worden er genomen. Veel voornemens houden geen stand. Interessant. Stel jij jezelf wel eens de vraag: Waarom doe ik dit? Waarom uitstellen en niet nu beginnen? Als jij jezelf de juiste vragen stelt en je Waarom vraag beantwoord hebt, is 1 januari niet meer van belang. Dan start je op ieder moment.

Mijn reden

Dat is ook de reden geweest om de switch te maken om mensen met een lichamelijke en verstandelijke beperking Connecting Touch massages te geven. Waarom? Omdat de zorg contactmomenten korter, vluchtiger zijn geworden. Aandacht en aanraking een van de eerste levensbehoeften zijn. Zij hier vaak niet zelf om kunnen vragen, de verzorging keihard werkt om de basiszorg te kunnen leveren. Ik er bewust voor gekozen heb om dit op een andere manier vorm te gaan geven. Waarom? Ik ervaren heb wat de massages met hen kan doen. De mooie reacties die ik van hen krijg. Daar wordt niet alleen ik gelukkig van, maar met mij nog veel anderen ook. Ik schrijf hier regelmatig over.

Lees gerust het verhaal eens van Daan.

 

Leren

Zou jij de Connecting Touch massages willen leren geven? Op 24 februari en 3 maart 2018 start er weer een nieuwe Cursus

 

Tip

Heb je goeie voornemens?  Begin klein en doe het IEDERE dag want…

iedere dag een klein beetje wint het altijd van 1 x heel veel.

 

Herken jij je in dit verhaal? Ik ben heel nieuwsgierig hoe jij hiermee omgaat. Wil jij dit met ons delen? Ik hoor het graag. Vertel het mij gerust in een reactie hieronder.

 

Ps: Vanwege privacy redenen zijn de namen in al mijn artikelen gefingeerd.